Τρίτη 2 Απριλίου 2019

Ανάπτυξη νέων δομών εκπαίδευσης και επιστημονική προσέγγιση καθημερινών προβλημάτων. Του Νικολάου Κολλιόπουλου




Ονομάζομαι Κολλιόπουλος Νικόλαος, είμαι διπλωματούχος της σχολής Εφαρμοσμένων Μαθηματικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου με βαθμό «Άριστα», κάτοχος διδακτορικού διπλώματος στα Στοχαστικά Μαθηματικά και τις εφαρμογές τους στη διαχείριση χρηματοοικονομικών ρίσκων από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, και υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος με την παράταξη του Παναγιώτη Αναγνωσταρά.

Αποφάσισα να ασχοληθώ με τα κοινά του δήμου μας για δύο βασικούς λόγους. Ο πρώτος είναι το ότι έχω δει από κοντά πως σύνθετα μαθηματικά μοντέλα όπως αυτά που έχω μελετήσει για χρόνια στα πλαίσια των σπουδών μου, μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη βέλτιστη επίλυση προβλημάτων κάθε είδους, τα οποία μπορεί να κληθεί να αντιμετωπίσει ένας δημόσιος φορέας, μια ιδιωτική εταιρεία, ή, στην περίπτωση μας, ένας δήμος. Τέτοια προβλήματα μπορούν να σχετίζονται με θέματα όπως η διατήρηση της καθαριότητας στους δρόμους και στην ατμόσφαιρα της πόλης, η γρήγορη εξυπηρέτηση των δημοτών και η ασφάλεια στις διάφορες περιοχές του δήμου, ενώ με τον όρο «βέλτιστη αντιμετώπιση» εννοούμε την επίτευξη του καλύτερου δυνατού αποτελέσματος με το μικρότερο δυνατό κόστος για το ταμείο του δήμου. Η προσέγγιση αυτή αποτελεί μόνο ένα μέρος των προτάσεών μου για την ανάπτυξη μιας επιστημονικής κουλτούρας στην περιοχή μας, καθώς έχω ήδη αναφερθεί στη δυνατότητα συνεργασίας του δήμου μας με διάφορους επιστημονικούς φορείς, μέσα από τη διοργάνωση πανελληνίων και διεθνών συνεδρίων. Το τελευταίο θα ωφελούσε και τουριστικά την περιοχή μας, καθώς θα προσέλκυε ανθρώπους των επιστημών από πολλά διαφορετικά μέρη του κόσμου. 
Ο δεύτερος λόγος είναι η βελτίωση των σχολικών μονάδων του δήμου μας, αλλά και η ανάπτυξη νέων δομών εκπαίδευσης. Είναι προτεραιότητα δική μου αλλά και του συνδυασμού εν γένει, η στήριξη των μαθητών του δήμου μας, παρέχοντάς τους τη δυνατότητα να παρακολουθούν μαθήματα σε χώρους ασφαλείς, ζεστούς το Χειμώνα, καλοδιατηρημένους, και με τις καλύτερες δυνατές υποδομές. Επίσης, το κοινωνικό φροντιστήριο του δήμου, το οποίο προσφέρει σπουδαίο έργο στην προετοιμασία μαθητών από οικογένειες με οικονομικές δυσκολίες, μπορεί να αναβαθμιστεί ώστε να μπορεί να προσφέρει επιπλέον γνώσεις σε μαθητές με ιδιαίτερη κλίση σε κάποια επιστήμη. Για παράδειγμα, οι μαθητές που μπορούν να λύσουν τα πιο δύσκολα προβλήματα που τους δίνει ο καθηγητής μαθηματικών στην τάξη, με κατάλληλη προετοιμασία θα μπορούσαν να πετύχουν διακρίσεις σε εθνικό ή και διεθνές επίπεδο μέσω των διαγωνισμών της Μαθηματικής Εταιρείας, και να τους ανοίξουν έτσι οι πόρτες των καλύτερων Ελληνικών ή και ξένων πανεπιστημίων. Παρόμοιες δυνατότητες διάκρισης υπάρχουν και για τα παιδιά με κλίση στη Φυσική, την Αστρονομία, την πληροφορική, την Βιολογία κ.α. Ως μέλος της επιτροπής της Μαθηματικής Εταιρείας, γνωρίζω ότι χωρίς την κατάλληλη εξωσχολική προετοιμασία, η διάκριση στους πανελλήνιους διαγωνισμούς μαθηματικών είναι από δύσκολη έως αδύνατη, ιδιαίτερα για τους μαθητές του Λυκείου, και ότι ο νομός Αργολίδας είναι από τους τελευταίους στην Ελλάδα σε ποσοστό διακριθέντων λόγω έλλειψης ενημέρωσης και προετοιμασίας των πιο ταλαντούχων μαθητών. Σε συνεργασία με καθηγητές άλλων κλάδων, θα μπορούσαμε να αναβαθμίσουμε το κοινωνικό φροντιστήριο του δήμου, ώστε να προετοιμάζει τους μαθητές με ιδιαίτερη κλίση στις επιστήμες, για σημαντικές διακρίσεις ακόμα και πέρα από τα όρια του σχολείου.

Κλείνοντας, πιστεύω ακράδαντα πως η ανάπτυξη μιας κουλτούρας επιστημονικής προσέγγισης καθημερινών προβλημάτων του δήμου, σε συνδυασμό με την επένδυση στην παραγωγή νέων επιστημόνων, μπορεί μακροπρόθεσμα να οδηγήσει σε μεγάλη ευημερία την πόλη μας και τις γύρω περιοχές. 
 

Με εκτίμηση,

Νικόλαος Κολλιόπουλος
Διδάκτωρ/Ερευνητής Εφαρμοσμένων Μαθηματικών,
Κάτοχος διδακτορικού Πανεπιστημίου Οξφόρδης,
Υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος με το συνδυασμό του Παναγιώτη Αναγνωσταρά.




 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου